Sosyal Bilgiler

SOSYAL BİLGİLER

Sosyal Bilgiler dersi, İlkokulun ilk üç yılında öğrencilerimizin öğrenme ortamlarını genişletmelerinde temel oluşturan Hayat Bilgisi Dersi'nin devamı niteliğindedir. Hayat Bilgisi dersi ilkokul 4. Sınıftan itibaren iki başlık altında toplanır : "Toplumsal Hayat" ve "Doğa Olayları" .Doğa olayları fen bilgisi dersinde işlenirken toplumsal hayat ise sosyal bilgiler dersinde konu edilir.

Sosyal Bilgiler dersinin hedefi; öğrencilere önemli sosyal becerileri kazandırarak toplumsallaşmalarını sağlamak ve onları iyi birer vatandaş olarak yetiştirmektir. Sosyal Bilgiler, tarih, coğrafya, ekonomi vb. sosyal bilimler ve vatandaşlık bilgisi konularını içine alan ve bu yapısıyla birçok disiplini bir arada bulunduran bir derstir.

MEB tarafından yenilenen diğer öğretim programlarında da olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersimizde de öğrenci merkezli, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılır. Bu ders, öğrenme sürecinin sorumluluğunu öğrencinin taşıdığı, çoklu zeka kuramının dikkate alındığı, öğrencinin kendi öğrenme stratejisini kendisinin keşfettiği bir biçimde planlanır. Bilgi bir amaç olarak değil, problemlerin çözümünde bir araç olarak kullanılmaktadır.

Sosyal Bilgiler dersimizde diğer derslerden farklı olarak "Değerler ve Karakter Eğitimine"de yer verilmektedir. Değerler ve karakter eğitimi; toplumumuzda giderek kaybolduğu gözlenen değerlerin dersler aracılığıyla öğrencilerde geliştirilmesini amaçlamaktadır.

   Sosyal Bilgiler dersi amaçlarımız:

• Teknolojinin getirdiği en yeni araçları kullanarak kültürel mirası öğrencilerimize aktarmak ve onların iyi birer vatandaş olmalarını sağlamak,

• Bireyin, yaşadığı toplumun ve çağın değerler sistemine uyumunu sağlamak,

• Kişilik gelişimi, insan ilişkileri, ekonomik verimlilik, yurttaşlık sorumluluğu, değişme ve yaşamla başa çıkma alanlarında yeterlilik kazandırmak,

• Öğrencilerin bireysel ve toplumsal problemleri tanımlama, analiz etme ve karar verme süreçlerini geliştirmek,

• Düşünme becerilerini ön plana alarak öğrencinin bilgiye ulaşmasını sağlamak,

• Öğrencilerin özgür düşünmeyi, eleştirel anlayışı, sorgulayıcı mantığı ve hoşgörüyü aynı ortamda algılayabilmelerini sağlamaktır.