COĞRAFYA

Coğrafya eğitimindeki temel yaklaşımımız, ulusal düzeyden dünya geneline yayılmış, çevreye daha duyarlı ve bilinçli bir nesil yetiştirmektir. Öğrencilerimizin, coğrafyanın kavramsal ve kuramsal tematik çerçevesini kavramaları ve evrene ait temel unsurları yaşamla ilişkilendirmelerini amaçlıyoruz. Dünyayı bir bütün olarak ele alan, coğrafi olaylara global olarak yaklaşan öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Okulumuzdaki coğrafya derslerinde,

• Öğrenciler, coğrafi terim ve prensipleri kavrarlar. Coğrafi olayları açıklayabilmek için gerekli materyal ve teknolojiyi (plan, harita, küre, grafik, resim, fotoğraf, bilgisayar, pusula vb) kullanma, anlama ve yorumlama becerisi kazanırlar.

• Coğrafi olayların yeryüzündeki dağılışı kavratılarak neden-sonuç ilişkisi kurulur.

• Çeşitli coğrafya olaylarının (tabii, beşeri, ekonomik) yeryüzünde dağılışları, bunların sebep ve sonuç ilişkileri, yeryüzü, canlılar, özellikle insan hayatı üzerinde etkileri incelenir.

• İnsanların birbirleriyle ve coğrafi çevreleriyle karşılıklı ilişkileri, insan topluluklarının yaşama yerleri ve geçinme yolları incelenir.

• İnsanın yaşama alanı olarak yeryüzünün şartları, imkan ve kaynakları tanıtılır; bu imkan ve kaynakların sınırsız olmadığı, bu sebeple onların israfından kaçınmak gerektiği kavratılır. İnsan ve doğa kaynaklarının kullanımında tasarruf bilinci geliştirilmeye çalışılır.

• Doğal çevrenin canlılar için önemi kavratılır.

• Kalkınma süreçlerinin doğaya uyumlu kılınmasının önemi anlatılır.

• Öğrencilerin ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci kazanmaları sağlanır.

• Komşu ve uzak ülkeler, ülkemizi ilgilendiren yönleri ile tanıtılır.

• Doğal afetler ve çevre sorunları değerlendirilerek korunma ve önlem alma yollarına yönelik uygulamaları geliştirmenin önemi vurgulanır.