MATEMATİK

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimler hayatın her alanını derinden etkilemektedir. Matematik eğitimi de bu değişimden önemli ölçüde etkilenmiştir. Bilgiye erişimin bu kadar kolaylaştığı dünyamızda artık bilgiyi ezberleyen, kuralları bilen insan ihtiyacı yerini ulaştığı bilgiyi problem çözme sürecinde kullanabilen, bilgisini farklı disiplinlere uygulayabilen, varsayımda bulunabilen, genelleme yapabilen, analitik düşünebilen ve karşılaştığı problemleri matematiksel akıl yürütme ile modelleyebilen insana bırakmıştır. Bu değişim kaçınılmaz olarak matematik öğretim programlarının da bu eksen çerçevesinde şekillendirilmesini beraberinde getirmiştir.

Matematik eğitimi, öğrencileri kendilerini çevreleyen fiziksel ve sosyal dünyayı anlamada yardımcı olacak bilgi ve beceriler ile donatmalıdır. Bununla birlikte matematik eğitimi bireylere, çeşitli deneyimlerini analiz edebilecekleri, açıklayabilecekleri, tahminde bulunabilecekleri ve problem çözebilecekleri bir dil ve sistematik kazandırmalıdır.

Matematik öğrenme süreci temel matematiksel kavramların kazanılmasından çok daha fazlasını içermektedir. Matematiksel düşünme, problem çözme, ilişkilendirme, matematiği bir iletişim dili olarak kullanabilme ve modelleme becerileri, matematik öğrenme ve yapma süreçlerinin temel elemanlarıdır. Bu nedenle sınıfların aktif öğrenme ortamlarına dönüştürülmesi hedeflenir.

Lise matematik eğitimi ile öğrencilerin:

• Matematiksel kavramları ve sistemleri anlayabilmeleri, bunlar arasında ilişkiler kurabilmeleri, günlük hayatta ve diğer öğrenme alanlarında kullanabilmeleri,

• Matematiksel problemleri çözme süreci içinde, kendi matematiksel düşünce ve akıl yürütmelerini ifade edebilmeleri,

• Matematiksel düşüncelerini, mantıklı bir şekilde açıklamak ve paylaşmak için matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilmeleri,

• Problem çözme stratejileri geliştirip bunları günlük hayattaki problemlerin çözümünde kullanabilmeleri,

• Model kurabilmeleri, modelleri sözel ve matematiksel ifadelerle ilişkilendirebilmeleri,

• Araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü geliştirebilmeleri,

• Akıl yürütme, problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve modelleme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Lise eğitiminde matematik dersindeki hedeflere ulaşılabilmesi için benimsenen öğretim döngüsü şu şekildedir:

Problem→Keşfetme→Hipotez Kurma→Doğrulama→Genelleme→İlişkilendirme→Çıkarım

Bu yaklaşımda öğrenci merkeze alınmaktadır. Öğrenme-öğretme sürecinde matematiksel kuralların öğrenci tarafından keşfedilmesi ve bu sayede de öğrencinin matematiksel düşünme becerisinin geliştirilmesi sağlanır. Bu sistemle, öğrencilerimizin

• Özgün düşünme ve araştırma,

• Teori üretme

• Bilimsel düşünme alışkanlığı geliştirme gibi becerilerini en üst seviyeye getirmeyi hedefliyoruz.

Öğrencilerimizi MEB müfredatının yanı sıra YGS ve LYS sınavlarına tam yeterlilik düzeyinde hazırlamayı amaçlıyoruz. Ders saatlerinde verilen konu anlatımı ve sunumlara ek olarak birebir anlatımlar, okul sonrası etütler, haftalık tarama testleri, aylık deneme sınavları uyguluyoruz. Bu sınavların sonuçlarını en kısa zamanda değerlendirerek öğrencilere geri bildirimde bulunuyoruz. Türkiye genelinde yapılan sınavlardaki yüksek matematik netlerimiz doğru yolda ilerlediğimizin göstergesidir.